9 Şubat 2009 Pazartesi

BİR GÜZEL İNSANIN ARDINDAN "TÜRKEL MİNİBAŞ"


Siz hiç tanımadığınız bir insanın ölüm haberini alıp da hüngür hüngür ağlamadınız mı? Gazetelerde bir haber olarak görüp, sonra hakkında yazılanları okuyunca .. daha detaylı okuyup onu tanımaya başlayınca....tanıyıp içinizden akan sevgi çağladığında ... çok sevdiğiniz , çok iyi tanıdığınız biri göçmüş gibi hissedip dağılmadınız mı?
Fotoğrafta hayata gülümseyerek bakan bu güzel insan, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesinde öğretim görevlisiydi. Profesördü, Çağdaş Yaşamı destekleme derneği başkan yardımcısıydı, Umut Çocukları projesinin gönüllüsüydü, Cumhuriyet gazetesi yazarıydı, nerede kadın ve çocuklarla ilgili bir proje varsa oradaydı. Taşın altına elini sokanlardandı. Öğrencileriyle ders dışında da her konuda yol gösteren, arkadaş olabilenlerdendi. Sanat, felsefe, sinema, kitaplar hatta aşk üzerine saatlerce sohbet edebilendi. Ve onlara bir duruş, bir ufuk kazandırmak için çabalayan ve
“her deli cesur olmaz, deliler korkak da olabilirler. delilikte yaratıcılık, öteyi görebilmek vardır, ama cesur bir deli bunların hepsini bir araya getirerek analiz yapandır… ”
diyebilendi.
Çağdaş, Cumhuriyetçi, Atatürkçü, gerçek bir aydındı..
Hayatın her anını çok özel yaşayabilen, hastane odasında gitmesine çok az zaman kalmışken bile bakımlı, güleryüzlü, sevgili öğrencilerine yürek kapılarını açabilendi....
O benim aynı dünyada, aynı coğrafyada, aynı zaman diliminde yaşamaktan dolayı büyük onur duyduğum, hiç tanımadığım can kardeşimdi.....
Ve o güzel insan, beyaz atına binip yuvaya döndü....
RAHMET VE NUR ÜZERİNE OLSUN.....

3 yorum:

  1. çok büyük kayıp böylesine faydalı biri :(
    nur içinde yatsın :(

    YanıtlaSil
  2. TÜRKEL MİNİBAŞ...Böyle özel, böyle güzel biri varmış...Kendini bana tanıtmak için ölmesi gerekiyormuş...Nihayet tanıştık...ONURLANDIM VE SENİ ÇOK SEVDİM...

    YanıtlaSil
  3. Onu hiç tanımasak ta,Cumhuriyet yazıları ve gülümsemesi, gözlerinin içindeki sevgi ışıltısı ve şefkati insanlığının göstergesi.Gidenler gelir nasılsa diyorum Türkel Minibaş'ı gönülden selamlıyorum, onu tanıma mutluluğuna ermiş sana da sevgilerimi gönderiyorum.Dilek.

    YanıtlaSil