24 Nisan 2009 Cuma

Dünyanın tüm çocuklarına armağan edilen bayramın ardından gelen , çocukların duyarlılığı ile ilgili olan ve beni çok duygulandıran bir maili paylaşmak istedim.
"Bir dostum anlatmıştı. Bir tanıdıklarının evlerinde televizyon arıza yapmış. Gelen tamirci TV'nin arkasını açmış, birde bakmış ki bir sürü ekmek kırıntısı....Tabi kimin yaptığını hemen anlamışlar... Evin 4 yaşındaki yaramaz kızı . Bu olayla karşılaşan çoğu ailenin ilk tepkisi genellikle öfkeli davranışlar olur. Tamircinin yanında bağırıp çağrılmasa da daha sonra uygun(!) davranışlar gösterilir.Fakat anne öyle yapmamış, çocuğuyla konuşmuş ve neden yaptığını anlamaya çalışmış. Ve öğrendiklerinden sonra hüngür hüngür ağlamaya başlamış.
Çocuk, ekranda Afrika'daki aç çocukları gördükçe mutfaktan ekmek alıp, TV'nin açık bulduğu tek yerinden,arkasındaki ızgaralardan içeri atıyormuş...."

8 yorum:

  1. Ay anneeeeeeeeeeğ fotoğrafa bittim bittimmm, ben de aynısından istiyorum Allah baba verir mi ki ? :)

    YanıtlaSil
  2. Allah kızına da böyle duyarlı bir çocuk versin dilerim, sana da torun tabiki canım.

    YanıtlaSil
  3. Kuzum,güzel kızım,
    Tabiki verir bitanem.:))
    Bu minnoş zaten sizin 3 numaraya benziyor.....;))

    YanıtlaSil
  4. SUFİ'M
    AMİN DİYORUM CANIM BENİM.

    YanıtlaSil
  5. Hep çocuk mu kalınsay dı acaba.
    Çocukluğun bitimiyle vacdan da bitiyor sanki.
    Paylaşımın için teşekkür ederim.
    Kızına da böyle bir çocuk versin tanrım. Eh böyle bir torunda iyi olur.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Yaşamın Kıyısında,
    İçimizdeki çocuğu hep yaşatabilsek belki vicdan sesleri daha net duyular....
    Dileğinize yürekten amin diyorum.
    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  7. benzer bir kaç hikaye daha okudum ve anlaşılan çocuklar görmezden gelmiyor bir şeyler yapıyor bu korkusuzluk olsa gerek...

    çocuklar kadar korkusuz olmak dileğiyle diyelim...
    paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Mali_k,
    Çocuklar ciddiye alıyor evet, onun için Tema vakfının çekirdek harekatı başlıklı yazımda da bunun öneminden bahsetmiş ve çocukları bu olaya katarsak başarı kesin diye yazmıştım.
    "çocuklar kadar korkusuz olmak" dileğine katılıyorum tüm kalbimle...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil