21 Nisan 2009 Salı

NE SEYAHATTİ BE.....!!!!!

Efendim, yaz gelirken malumunuz tüm medyada bir furya başlar. "Yaza girerken nasıl kilo verirsiniz?".."Kışın aldığınız kilolardan kurtulmak için ...rejimi uygulayın","sağlıklı kilo verin" şeklinde bir sürü yazı dizisi başlar. Hepimizin sinirini laçka edene kadar devam eder, sonra o sayfaları geçeriz,o programı atlarız dikkate bile almayız.
Ben bu programlar başlamadan önce gelen hoş bir maili, moral olsun diye paylaşmak istedim.
Kilo vereceğim diye sinirlenimizi bozmayalım... Sağlıklı yaşayacağım diye tatsız tuzsuz şeyler yemeyelim. Allah ağız tadımızı bozmasın efendim... AMİN....
Amerika'nın ünlü bir hastanesi Kardiyo bölümünün ünlü bir cerrahı ile yapılan bir ropörtajdan alıntıdır;
* Kardiyovasküler egzersizlerin yaşamı uzattığını duydum. Doğru mu?
- Kalbinin ömrün boyunca atacağı sayı bellidir,hepsi bu işte. Bu sayıyı egzersizle yeme. Herşey zamanla eskir. Kalbini hızlandırmak ömrünü uzatmıyor. Bu arabayı hızlı kullanınca ömrü uzar demek gibi birşey oluyor. Uzun mu yaşamak istiyorsun? O zaman uyu...
* Eti bırakıp, daha fazla meyve, sebze mi yemeliyim?
- İşin özünü yakalamalısın. İnek ne yer? Saman ve mısır. Bunlar ne? Sebze.. O zaman bonfile yemek, sebzenin vücuda en uygun kazandırılma mekanizmasıdır. Hububat mı yemek istiyorsun? Piliç ye.. Yeşillik mi istiyorsun biftek ye...
* Alkolü azaltmam gerekir mi?
- Asla... Şarap,üzüm suyudur. Brandi damıtık şaraptır. Bira tahıldır, kafana dikebilirsin...
* Vücut yağ oranımı nasıl hesaplamalıyım?
- Bir vücudunuz ve yağınız varsa oran bire birdir. İki vücudunuz ve bir yağınız varsa oran ikiye birdir. Bunun gibi....
* Düzenli jimnastiğe devam etmenin faydaları nelerdir?
- Bir fayda düşünemiyorum. Benim felsefem ağrı yoksa...herşey yolundadır...
* Kızartmalar kötü müdür?
- Sen beni dinlemiyorsun galiba.... Yiyecekler nebati yağ içinde kızartılıyor, hatta yağa doyuyor. Daha fazla bitkisel gıdanın neresi kötü...
* Çikolata benim için kötü müdür?
- Deli misin? HEY... kakao tanecikleri... Yani başka bir tür bitkisel gıda.... Çevredeki en mükemmel lezzetli yiyecek....
* Yüzmek formum açısından iyi midir?
- Yüzmek formun açısından iyi midir? Balinayı düşünsene.....

Umarım bu açıklamalarla yiyecekler hakkında kafandaki tüm karışıklıklar netleşmiştir. Ve ayrıca unutma;
Hayat,mezara en çekici ve düzgün formla gidilecek bir seyehat değildir. Aksine yalpalaya yalpalaya, bir elinde Chardonnay şarap, diğerinde çikolata, vücut bitmiş ve tükenmiş halde ama çığlıklarla WOOOO HOOOO... NE SEYAHATTİ BE....

4 yorum:

  1. Sevgili dost;
    Çikolata, kahve, et ve rakı herzaman.sigara da ilavesi... Salatanın dışında hiç meyve yemeden de son derece sağlıklı ve formdayım.İçime sorarak, her ne istiyorsa onu vermeyi tercih ediyorum.İÇ hiç yanılmıyor.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Sufi'm,
    İşin doğrusu ben de içimden geleni yediğim için bu doktoru pek sevdim. Dediğin gibi Özümüz bizi yanıltmıyor hiç...
    Kucak dolusu sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Hay yaşa be anacım! Ağzına eline sağlık. Hayatımın tadı..

    YanıtlaSil
  4. Canım benim,
    oku diye boşuna söylemedim. Seveceğini biliyordum .
    Seni çoook seviyorum.

    YanıtlaSil