3 Nisan 2009 Cuma

ÖZGÜRLÜK RESMİ























Babası İspanya'nın en ağır siyasi caezalarının verldiği bir hapishanede mahkumdu küçük kızın. Fırsat bulduğu her hafta sonu babasını ziyaret için annesiyle birlikte hapishaneye giderdi.
Yine bir ziyarete giderken babası için çizdiği resmi yanında götürdü ancak hapishane kurallarına göre özgürlüğü çağrıştıran her türlü şeyin mahkumlara verilmesi yasaktı. Bu sebeple kağıda çizdiği kuş resmini kabul etmemiş ve oracıkta yırtmışlardı...
Çok üzülmüştü küçük kız. Babasına söyledi bunu, o da :
- üzülme kızım, yine çizersin; bu sefer çizdiklerine dikkat edersin olur mu? dedi.

Küçük kız diğer ziyaretinde babasına yeni bir resim çizip götürdü. Bu sefer kuş yerine bir ağaç ve üzerine siyah minik benekler çizmişti. Babası keyifle resme baktı ve sordu:
-hımmm! ne güzel bir ağaç bu. Üzerindeki benekler ne? Portakal mı?
Küçük kız babasıa eğilerek, sessizce şöyle dedi:
-Hişşt! o benekler ağacın içinde saklanan kuşların gözleri

8 yorum:

  1. Bu çok güzel bir hikaye. Çok duygusal. Resim kız baba özgürlük. Sen arasıra beni oku lütfen, bana ait bir dünya gibi öyküler dolaşıyor etrafımda.

    Sevgilerimle

    Ahmet

    YanıtlaSil
  2. Çocukların özgürlükleri asla kısıtlanamıyor değil mi? Kısıtlanmaya çalışıldığında, Özgürlük yeni bir form kazanıp yine de ifade buluyor çizgileriyle.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Kara Kalem,
    Seni ziyarete geldim, babalı-kızlı resimlerinize merhaba dedim.
    Hikaye çok güzel ve duygusal...senin anlattıkların gibi..
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Kaanimo,
    teşekkürler, yine beklerim.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Sufi'm,
    Ne güzel ifade etmişsin....
    Yürekten sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. ne yaparsan yap çocuk amaçına ulaşır ,öyle yada böyle .Harika bir öykü :)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Nükhet,
    Çocukların yaratıcı zekalarına şapkamı çıkartıyorum ben de....
    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil